sâmbătă, 10 aprilie 2010

Două realităţi

  
     Preşedintele Poloniei şi-a pierdut viaţa într-un tragic accident.  Polonezii, vedem în transmisiile televizate,  merg pe stradă plîngînd.  Oameni de toate vîrstele, de profesii diverse, tineri sau bătrîni, toţi sunt foarte marcaţi . Au toate motivele :  Lech Kaczynski şi-a iubit poporul şi l-a respectat.  Prin politicile economice pe care le-a  promovat şi susţinut, Kaczynski  a ferit  Polonia de criza  economică pe care au  traversat-o   statele  lumii. 

    Dacă ar fi vrut, Băsescu ar fi avut ce învăţa din lecţia poloneză.  Dar Băsescu nu -şi iubeşte poporul. Nici nu-l respectă. El iubeşte numai puterea,  obţinută prin orice mijloace. Minciuna, manipularea, juratul strîmb, totul este permis în numele puterii. Se sprijină pe umerii amicilor portocalii, dar nu va pregeta să-i sacrifice pe oricare dintre ei pentru a-şi atinge scopurile. Care scopuri nu au nicio legătură cu criza, sărăcia, disperarea, bolile care-i  lovesc  din ce în ce mai crunt pe români.

   În anul 2014, după ce Băsescu nu va mai fi preşedinte, cred că majoritatea românilor va dansa pe stradă de bucurie.

16 comentarii:

Robert Horvath spunea...

CEUSESCU VORBESTE DESPRE BOMBA ATOMOCA ROMANEASCA. CINEASTUL ROBERT HORVATH TRIMITE MATERIALUL FILMAT IN SECRET, IN OCCIDENT. ESTE ARESTAT SI ACUZAT DE INALTA TRADARE. O SCRISOARE A PRESEDINTELUI AMERICAN CARTER OPRESTE EXECUTIA IN ULTIMUL MOMENT.
CITITI PE BLOGUL http://devanewyork.blogspot.com/ FRAGMENTE DIN CARTEA LUI
VICTOR NICOLAE
DACĂ TRECI PRIN CASA MORŢII (II)

SCORNICEŞTI, 1975
ROBERT: Deci… era într-o vineri din septembrie, pe la ora 17, când au apărut cele 6 maşini negre ale convoiului prezidenţial. Toată echipa televiziunii s-a adunat la ordin pentru a-l întâmpina pe secretarul general al partidului, cel mai iubit fiu scornit vreodată de Scorniceşti......... Ea abia de-a întins mâna, fără să privească înainte. Dacă el mai părea oarecum a intelectual, deşi provenit dintr-un ţărănete, totuşi plăcut la prima vedere, ea m-a uimit printr-o urâţenie îngrozitoare. Ce atracţie sexuală? O matracucă. Era vânătă, ca ieşită de prin catacombe, urâtă rău, mult mai urâtă decât se credea. Noaptea am şi avut coşmare. Ţărănetele Ceauşescu se purta firesc, simplu în aparenţă. Mişcările i se dezlânau, nebalansate. Mâinile, gâtul, picioarele i se mişcau dezordonat, ca la coborârea dintr-o maşină în care ai stat vreme îndelungată înghesuit, cobori şi nu-ţi mai revii din amorţeală. Ceauşescu venea bucuros la Scorniceşti, se simţea bine, de, ca acasă. Chiar îi plăcea printre ţăranii de-acolo, care îi vorbeau simplu şi direct. Tot atunci s-a întâmplat să fie şi-o nuntă. Nu ştiu ce legătură era între Ceauşeşti şi miri. Nunta se petrecea într-o curte mare, nu departe de cea a Ceauşeştilor. Vremea se făcuse frumoasă. Cred că a fost chemat şi un preot, nu l-am văzut în timpul serviciului său religios. Ceauşeştii au venit şi ei, au felicitat mirii, au sărutat mireasa, s-au prins în horă. Se vorbea că ar fi dat un porc, darul lor de nuntă. Nouă ni se spusese să nu fim leneşi, să filmăm de zor, să fotografiem. Aveam dezlegare să ne mişcăm liber. Pe Ceauşescu, îl filmam tot timpul… patru operatori, cu tot atâtea camere. Nu trebuia să deranjăm în căutarea cadrelor noastre. Nicolae se obişnuise cu forfota din jur. Eu ţineam morţiş să înregistrez ceva special, ca amintire, numai pentru mine, când s-ar fi ivit prilejul cel norocos. Ceauşescu s-a aşezat la o masă, la una din cele obişnuite, aranjate în curte, făcute din lemn, cu hârtie pusă pe deasupra în locul feţelor de masă. Îl însoţeau şi vreo trei-patru indivizi, nu-i recunoşteam, se îmbrăcaseră lejer, în pulovere. Al lui Ceauşescu era gri, purta şi şapcă, una subţire, de vară. Discutau tot felul de fleacuri, au mâncat sarmale şi friptură, au băut vin, cot la cot cu nuntaşii. Nu li se servea ceva anume, numai pentru ei, fiinţe simandicoase. Cam plictiseală, trecuseră vreo două ore. Mă plimbam cu camera după mine, încărcată cu o casetă nouă. Întrebasem pe mai mulţi dintre securişti dacă puteam să-l filmez pe conducător şi în momentele lui de relaxare. "Poţi să filmezi orice, că tot se taie la protocol…" mi s-a răspuns cu un anume amuzament. Cum naiba de nu reuşeam să 'trag' şi eu ceva doar pentru liniştirea sufletului meu? . Nicolae ciocnea paharul şi bea fără să se cherchelească. Era cu chef. Discuţia se aprinsese. Restul se îmbătase deja. Aceeaşi ţărancă de la începutul petrecerii aducea cele trebuincioase. Căutam să mă apropii mai tare de Ceauşescu, încercam să aud ce se vorbea. Îmi ţineam camera pregătită, ca pe o armă, în dreptul şoldului. Mă deplasam dinspre dreapta mesei, avându-l pe Ceauşescu în cadru: gât-spate. Trebuia să avansez astfel încât să-i prind faţa, gura. Acum era perfect încadrat, prim plan! Imaginea căpătase claritate şi… aud cuvintele cheie: "bomba atomică"!  Părul mi s-a zbârlit de satisfacţie. M-am aruncat ca uliul asupra prăzii. Asta îmi era prada: "bomba atomică"! (va urma)      

Lilick Auftakt spunea...

Sper ca mai repede...

Matilda spunea...

Lilick : :) ehei, dacă ar fi după speranţa noastră...

Doar Libertate spunea...

Dumnezeu sa-i ierte. Parca poporul polonez este blestemat.

Anonim spunea...

Eu as fi vrut sa dansez mai repede :(

Anonim spunea...

IN 2014 TRAIAN BASESCU NU VA FI PRESEDINTE CI DOAR PRIM MINISTRU CA SI PUTIN. PREA PUTINE MOTIVE DE DANS SI HORE .

Matilda spunea...

eXtra Radio : Da,aşa este ! Întreaga lor istorie este zbuciumată. Să vedem cum vor trece peste această nenorocire. Să-i ajute Dumnezeu !

Matilda spunea...

theodora0303 : poate te-aude Domnul şi punem de-o horă naţională !

Matilda spunea...

Anonim : şi mie mi-a trecut asta prin minte, dar am refuzat gindul. Chiar aşa de pedepsiţi să fim, cu ce-am greşit oare atît de tare ?

Nea Costache spunea...

Cu ce-am gresit? Nu cu prea multe, doar ca ne-am omorat de prea multe ori conducatorii!

renata spunea...

Matilda,
prea mult optimism e riscant. Tu vorbeşti cel mai adesea cu oameni de care te-ai înconjurat, fiindcă văd lucrurile ca tine, simt ca tine etc...
Eu, din întâmplare, văd pe zi o grămadă de oameni care-mi sunt aproape necunoscuţi. Uneori, schimb o vorbă cu unii dintre ei. Nu sunt foarte sigură că e destul material de-o horă. FOARTE mulţi au înghiţit TOATE gogoşile băsisto-bocciste. Cred că tot ce zboară se mănâncă. Acum mănâncă avioane. Au ros deja coada unuia pe care scrie "s-a terminat corupţia în Ro.! Ia uite cum îi leagă doi câte doi, cu cătuşili!" şi se reped să înfulece aripioara cu "tăiat salarii nesimţite" .

Nea Costache spunea...

Am o leapsa pe blogul meu, daca doresti, te-as ruga s-o preiei:
http://www.neacostache.com/2010/04/11/din-nou-o-leapsa-2/

Matilda spunea...

Nea Costache : Aşa e, de-a lungul istoriei noastre s-au comis multe greşeli, uneori chiar omorîndu-ne conducătorii sau exilîndu-i. Totul se plăteşte, dar acum parcă e prea scumpă această plată...

Matilda spunea...

Renata : ştiu, mai sunt vreo trei milioane din cele cinci care mai cred în băsismele otrăvite. Eu păcătuiesc prin gîndirea pozitivă, am auzit că face bine la psihic...

Nea Costache spunea...

Eu stiu?! Ei, acuma, bun-rau, tinem de asta inca 4 ani si ceva (pfuafff)!

Anonim spunea...

Pa !Pa! O sa vina si ziua aia.Rabdare !zinca

Faceți căutări pe acest blog