joi, 27 mai 2010

Trenul nopţii

    Trenul se tîrăşte prin noapte.  Omidă uriaşă,  metalică,  se mişcă cu greu,  gîfîie,  scîrţîie din toate încheieturile. Trenul  nopţii parcă a părăsit linia lui firească şi se îndreaptă spre nicăieri. Sau spre vreo prăpastie.  Călătorii se agită, vociferează, s-au săturat de drumul întunecat care pare fără sfîrşit. Unii dintre ei, mai curajoşi, au sărit din mers în căutarea unei gări luminoase.
    Mecanicului de locomotivă nu-i pasă.  El vrea să conducă.  Apasă pe butoane, trage de manete, este visul său de-o viaţă, nimic altceva nu contează.  Mai trage o duşcă, scrutează întunericul şi, deşi nu vede nimic în faţă, continuă să apese pe butoane, să tragă de manete.  El vrea să conducă mai departe.
    Călătorii vor  trebui să  năvălească în locomotivă, dacă vor să  îndrepte direcţia  deviată a trenului.
    Şi dacă vor să schimbe mecanicul  înnebunit de butoane .  

11 comentarii:

renata spunea...

Matilda,
DA!
Asta ar fi de făcut. Să năvălim în locomotivă.
Dar nu unul câte unul, ci toţi odată.
Ceea ce n-ai să vezi! Adevăratul nostru cusur nu e pupincurismul, ci egoismul.

Matilda spunea...

Renata : cînd vor începe să strîngă cureaua, adică din iunie-iulie, sigur vor năvăli ! Corect spus, VOM năvăli peste ei !

nicole spunea...

Da , Matilda.
Ne vedem marti langa locomotiva (la Cotroceni)?

Toni spunea...

Ca să fie mai palpitant, aş zice că mecanicul stă cu telefonul la ureche.
Îşi sună complicii, din minut în minut, să-i întrebe cum stă treaba şi să-i grăbească.
Treaba lor este jaful.
Trec din vagon în vagon, nici măcar nu se mai obosesc să-şi pună vreo cagulă, şi-i somează pe călători să le dea tot ce-au prin buzunare.
Unii protestează, alţii, cum zici, sar pe geam, dar cei mai mulţi scot frumos portofelele, bijuteriile, cărţile de credit, tot ce au, gândindu-se că-şi pot păstra măcar viaţa.
Ceea ce nu ştiu ei, este că mecanicul conduce trenul pe o cale ferată moartă, adică scoasă din uz de ani de zile, pentru că podul care traversa fluviul s-a prăbuşit şi nimeni nu s-a mai deranjat să-l reconstruiască.
Aşa că planul bandiţilor este să lase călătorii nu numai fără o leţcaie, dar, mai ales, fără nici un strop de viaţă în ei.
Se pregătesc să însceneze un accident catastrofal, ei fiind gata să părăsească trenul morţii în ultima clipă, cu ajutorul unui elicopter condus de un complice bine utilat cu asemenea aparate de zbor.
Numele şi gradul nu contează.
Aşadar, mecanicul urlă le ei, din toţi bojocii, să lichideze dracului afacerea urgent şi să se strângă pe locomotivă, ca să poată fi ridicaţi de elicopter.
Să nu mai piardă timpul cu parlamentări, să-i lichideze pe toţi cei care se opun jafului, că tot se-alege praful de toţi.
Dar, în ultimul vagon, unul dintre pasageri, o tânără, este prevenită telefonic de prietenul ei, aflat într-un WC dintr-un vagon anterior, pentru cel din vagonul lui fusese ocupat, de ce se întâmplă.
De-acum, cei din ultimul vagon sunt pregătiţi să-i primească pe bandiţi.
Cum îşi fac apariţia, cum sunt anihilaţi.
Cu metode simple, fiecare folosind ce are prin bagaje.
Spray-uri deodorante, pudre, corzi de alpinism, conserve înfăşurate în ciorapi de damă, pe post de măciuci, Coca-Cola făcută să împroaşte jeturi spumante în ochii agresorilor ş.a.
Odată imobilizaţi bandiţii, pasagerii se liniştesc.
Râd, fac glume, se destind.
Bătălia pare câştigată.
Dar telefonul unuia dintre bandiţi sună.
Tânăra de mai înainte răspunde.
E mecanicul, care urlă că el pleacă singur, dacă nu apar în 30 de secunde, şi-i lasă să se prăbuşească în fluviu, cu tren cu tot.
Pasagerii înţeleg rapid cum stă treaba, se îmbracă în hainele bandiţilor, cu vuitoane, cu Gucci, cu tot, şi pornesc spre locomotivă.
Secundele trec, drumul pare să nu mai aibă sfârşit.
Mecanicul blochează mecanismele locomotivei şi mai sună o dată.
Nu-i răspunde numeni.
Înjură, bănuind că este trădat şi abandonat de complici în tren.
Se repede spre acoperişul locomotivei, tocmai la timp ca să nimerească în pumnii primilor pasageri, ajunşi acolo înaintea lui.
Elicopterul se învârte deasupra trenului, dar pilotul nu înţelege ce se întâmplă. E prea întuneric.
Coboară, să se lămurească, dar nu vede primul stâlp al podului şi intră în el, prăbuşindu-se pe malul fluviului.
La lumina incendiului iscat, pasagerii văd unde se află şi intră în panică.
Capătul rupt al podului se întrevede la câţiva zeci de metri.
Întră în panică, urlă, unii sar în beznă, unii plâng, unii se roagă, nimeni nu mai crede că poate scăpa.
Pasagera care a primit telefonul salvator, cea care a organizat mişcarea de rezistenţă din ultimul vagon, se aruncă în interiorul locomotivei.
Vede mecanismele blocate şi începe să apese pe butoane, să tragă de manete, cu disperare şi furie.
Cu trei metri înainte ca locomotiva să ajungă la buza prăpastiei, trenul se opreşte brusc.
Câţiva călători de pe acoperiş sunt gata să cadă, dar sunt acroşaţi de ceilalţi.
Sunt salvaţi!
Apare şi tânăra din locomotivă.
Nu e Bruce Willis, nici Silvester Stallone, nici
Steven Segal. E o fată.
Îi sună telefonul.
Răspunde.
E tatăl ei, care o întreabă cum e călătoria cu trenul, cel mai sigur mijloc de transport posibil.
Şi nu înţelege de ce fata îi spune că este ultima din viaţa ei!

Aşa că eu zic să considerăm că telefonul de avertizare l-am primit.
Mai departe, scrie-n carte!
Ce-i drept, cine mai pune mâna pe carte, în ziua de azi?!

Anonim spunea...

Doamna MATILDA
 ACESTA ESTE CEL MAI IMPORTANT MESAJ TRIMIS VREODATA MULTI VOR FI INDATORATI PENTRU PUBLICARE. EL ANUNTA IMCEPUTUL SFARSITULUI……



SEFUL CIA LEON PANETTA LA BUCURESTI
CINEASTUL ROBERT HORVATH AI ANMANEAZA UN DOCUMENT TERMINAL
PENTRU REGIMUL BASESCU.

From: valentin_vasilescu
Subject: FILMUL ...BASESCU SI TERORISMUL INTERNATIONAL
Date: May 27, 2010 11:25:17 AM EDT
www.myspace.com/val2002

Fragmente din declaratia lui Valentin Vasilescu, fostul comandant al aeroportului Otopeni si fost deputat de Bucuresti, data recent intr-o baza aeriana secreta de la periferia New York-ului in fata unor ofiteri de rang inalt ai FBI.
Robert Horvath raspunde : Am remis ultimul document cu clarificarile cerute
domnului Brian Lutz Attaché, U.S. Secret Service ( AMBASADA SUA -BUCURESTI ) cu rugamintea de a fi predat de urgenta lui L. Panetta directorul CIA inaintea intalnirii cu Presedintele Romaniei Traian Basescu. Inceputul filmarilor depinde de desfasurarea celor doua anchete- Cea americana si cea a serviciului Interpol de la ONU.
Intrebarille pentru interviu vi le trimit curand. Interviul va fi remis presei internationale si va fi postat la Clubul Presei Straine New York.
Pana atunci va rog raspundeti pe scurt ( maximul 3 randuri ) la doua intrebari
1 Presedintele Basescu a fost involvat in tranporturi ilegal de arme catre organizatii sau
regiunilor aflate sub embargou ONU. ?( precizati aprox numarul transporturilor )
VASILESCU Iata declaratia mea :Bout business was to illegal transfer of Romanian Governement weapons loaded on Bucharest-Otopeni military apron for almost HUNDRED flights with destination DR Congo, Angola, Iran, Liberia, Sudan, Rwanda, Uganda etc……… Bout airplane registred in Moldova ER-75929 operated 73 flights of Romanian build smuglling weapons for Africa at military apron of Otopeni-Bucharest airport under Air Acvila ( RRM code ), a Romanian Department of Defense company.” Am inregistrat in secret pe Presedintele Romaniei confirmand ca acesta avea cunostinta de uriasul trafic ilegal de arme.
2 S-au trimis rachete romanesti teroristilor columbieni FARC?


"Catre FARC au fost trimise rachete sol-aer IGLA-S24 fabricate in Romania. Transportul rachetelor romanesti a fost facut cu avioane provenite din Romania si asigurata de piloti romani."
Raspunsul la intrebarea doua este deosebit de importanta. Exportul rachetelor sol-aer duce automat la pedeapsa de 30 de ani puscarie conform legislatiei americane iar moartea a pilotilor sau a soldatilor americani poate duce pe Basescu pe scaunul electric.
Trimit catre Departamentul de Stat ( Romanian Desk ). Raspundeti de urgenta. El trebue sa ajunga inainte de plecarea lui Panetta de la Bucureti.

 Vom face treaba buna impreuna in interesul general.
URMARITI ZILNIC BLOGUL MEU- FAC MEREU REFERIRI LA DUMNEAVOATRA. ( Vezi interviul cu BOUT )
Cu respectuasa prietenie
Robert Horvath DEVA - cineast USA
http://devanewyork.blogspot.com/
http://www.devagallery.com/

Toni spunea...

Am trecut cam repede peste secvenţa confruntării de pe locomotivă. Revin cu amănunte.
Mecanicul reuşeşte să se caţere pe locomotivă. Acolo vede o blondă, care face semne cu poşeta spre elicopter. O apucă de umăr.
- Nuţi, nenorocito, mă traduci cu Polonic?!
Tipa se întoarce. Nu e Nuţi. E tânăra din vagon.
(Am uitat să spun că aparţine unui grup de geologi, de aici şi corzile de alpinişti.)
Îi arde una-n cap cu gentoiul. Mecanicul cade lat.
- Fuck you, bastard! My name is Matilda!
Mecanicul e recuperat de călători.
Fata scoate din geantă un pietroi.
- Bine-mi zicea bătrânu': piatra din casă!
- Mai degrabă floare de mină! completează prietenul ei, fericit.

Toni spunea...

- Fuck you, castard! My name is Matilda! Eşti chior?!

Toni spunea...

- Fuck you, bastard! My name is Matilda! Eşti chior?!

Matilda spunea...

Nicole : DA, DA, DA !

Matilda spunea...

Toni : straşnic scenariul ! Film de Oscar, dacă distribuţia e cea la care ne gîndim noi !

De unde ştii că sunt blondă? Am dat cumva semne? :)
Oricum, sunt vopsită !

Toni spunea...

Distribuţia e aia, normal.
Găsim un producător?!
Pentru coloana sonoră m-am gândit la Rod Stewart, mărturisesc:
http://www.youtube.com/watch?v=cqyQSPrJHW8
sau aici:
http://www.youtube.com/watch?v=kOyPZL6rM4s&feature=PlayList&p=33F324287787ED36&playnext_from=PL&playnext=1&index=37
Văd c-am nimerit-o!

Faceți căutări pe acest blog